Servei de Cultura - Notícies publicades en Març, 2017

2016 / 2017 / 2018 / 2019
Notícies publicades en Març, 2017
  • Divendres, 17
  • retroaliméntate de la cultura

Djs, stands, exposicions, xarrades i concerts en les jornades "Retroalimenta't de la Cultura"

Dijous 30 i divendres 31 de març - MUA i Les Cigarreras - 18.00 hores

Arranca la III edició de les Jornades d'Indústries Cultures i Creatives "Alimenta't de la Cultura" amb la temàtica Retro com a protagonista. L'ampli programa inclou una exposició d'obres retroartísticas; una sessió musical vinil; xarrades amb l'Associació Star Wars; una exhibició de Lindy Hop; tallers de serigrafia; concerts amb Soulmonics i Radioactive Kids; i la tradicional fira de stands.

• concurse art retro

I Concurs exposició d'obres d'art retro

Termini fins al dijous 23 de març

Si tens menys de 30 anys, pots presentar-te a aquest concurs organitzat pels alumnes del Màster Comincrea de la UA amb motiu del seu pròxim festival "Retroalimenta't de la Cultura" els dies 30 i 31 de març. Premis de fins a 200€. ¡Participa!

• Dimarts, 14
  • ovidio

Photographica Ovidiana. Tomis 2011 - Sulmona 2015. Fotografies de Joaquín Bérchez en el MUA

Inauguració: dijous 16 de març - MUA - 18.00 hores

Les més de cinquanta fotografies que componen aquesta exposició i vídeo persegueixen recrear, des de la ficció fotogràfica, el paisatge emocional del bandejament del poeta romá Ovidi. Hi sorgeix la magnitud topogràfica de la seua llegenda, com és la dels escenaris viscuts entorn de les estàtues o plaques de carrers i places commemoratives de la seua persona.

• nuremberg

La Sala Aifos presenta l'exposició documental "Intèrprets en Núremberg 1945-1946"

Des del dilluns 13 de març - Sala Aifos de la UA

Sobre la base de fotografies complementades amb fonts escrites i orals, aquesta exposició pretén posar el focus en la participació dels intèrprets en un fet històric bàsic de la memòria col·lectiva: els processos de Núremberg després de la II Guerra Mundial.

• gómez

Memòria i privacitat. "GÓMEZ", l'exposició de Lucía Gómez Meca, en el MUA

Fins al 3 d'abril - MUA

En aquesta exposició fotogràfica promoguda de forma conjunta amb Photoalicante, Lucía Gómez Meca (Madrid, 1987) aprofundeix, a través d'un viatge iniciàtic entorn de la figura del seu pare, en la recerca del jo i la identitat pròpia i compartida.

• mulier

Exposició de la 11 Convocatòria d'Arts Visuals mulier mulieris

Fins al 16 de juliol - MUA

Amb mulier, mulieris, el Museu de la Universitat d'Alacant vol visibilizar des de l'art els encerts i mancances en els avanços per la igualtat de gènere. De les cent propostes presentades enguany a la seua 11ª convocatòria, un jurat especialitzat ha seleccionat tretze. La naturalesa dels treballs és diversa tant per la procedència geogràfica d’aquests (Espanya, Brasil, Colòmbia, Argentina, Polònia, Suècia), com per la riquesa de materials i llenguatges emprats.

Carretera Sant Vicent s/n
Alacant (Spain)