VIII Festival de Teatre Clàssic de L'Alcúdia Servei de Cultura

VIII Festival de Teatre Clàssic de L'Alcúdia

La Universitat d'Alacant celebra, del 13 al 24 de juliol de 2020, el VIII Festival de Teatre Clàssic l'Alcúdia-Universitat d'Alacant.

Aquesta vuitena edició es realitza íntegrament en línia, per a adaptar-se a les noves circumstàncies, i inclou, en la setmana del teatre de l'ensenyament, deu obres de teatre clàssic d'institucions educatives, i en la setmana del teatre professional, cinc obres de companyies professionals. A més, totes les obres estan acompanyades d'entrevistes a membres dels grups de teatre i de les companyies.

El VIII Festival de Teatre Clàssic l'Alcúdia-Universitat d'Alacant també ofereix una sèrie d'activitats en línia complementàries, com ara tallers arqueològics, exposicions virtuals sobre el jaciment de l'Alcúdia i articles d'investigació sobre la relació entre el teatre clàssic i el cinema.

Totes aquestes activitats complementàries, com la visualització de totes les obres i de les entrevistes és gratuïta, i es realitza en la data i en les hores indicades en la programació del festival.

Presentació   Programa d'espectacles Taller d'ArtQueologia Quaderns de Cinema Exposició de l'Alcúdia Greco Electro Llatí

Presentació institucional

Salutació del rector Manuel Palomar Sanz
El teatre clàssic en la nostra cultura - Juan F. Mesa Sanz
El jaciment de l'Alcúdia - Alejandro Ramos Molina

Setmana del 13 al 17 de juliol. Teatre de l'ensenyament

13 de juliol

Dilluns 13 de juliol, 18.00 h.
Enredando a Celestina
Grupo de teatro de la UMH

Informació i vídeos

Dilluns 13 de juliol, 20.00 h.
La tempesta

14 de juliol

Dimarts 14 de juliol, 18.00 h.
Medea
IES La Foia, Ibi

Informació i vídeos

Dimarts 14 de juliol, 20.00 h.
Hécuba

15 de juliol

Dimecres 15 de juliol, 18.00 h.
Hipólito
Colegio Immaculada Jesuitas. Alacant

Informació i vídeos

Dimecres 15 de juliol, 20.00 h.
Pluto

16 de juliol

Dijous 16 de juliol, 18.00 h.
Aululària
IES Mat. Vicent Caselles Costa, Gata de Gorgos.

Informació i vídeos

Dijous 16 de juliol, 20.00 h.
El anzuelo de Fenisa

17 de juliol

Divendres 17 de juliol, 18.00 h.
Antígona
Colegio Immaculada Jesuitas. Alacant

Informació i vídeos

Divendres 17 de juliol, 20.00 h.
Electra

Setmana del 20 al 24 de juliol. Teatre professional

20 de juliol

Dilluns 20 de juliol, 20.00 h.
El cerco de Numancia
Cia. Verbo Producciones

21 de juliol

Dimarts 21 de juliol, 20.00 h.
Medea (la extranjera)
Cia. Talaia Teatre

22 de juliol

Dimecres 22 de juliol, 20.00 h.
Edipo Rey
Cia. Teatro del Noctambulo

23 de juliol

Dijous 23 de juliol, 20.00 h.
Restos/Fedra
Cia. TNT - Atalaya

24 de juliol

Divendres 24 de juliol, 20.00 h.
Hamlet Canalla
Cia. Teatre Micalet

Taller d'ArtQueologia

Dirigit per Beatriz Rico Tortosa.

"Entrar en una màscara és sentir el que l'ha feta nàixer, és cercar en un mateix la vibració de la màscara, per a poder després, actuar-la des de l'interior"
Jaques Lecoq

Des de l'origen mil·lenari dels ritus que van donar inici al teatre, la màscara es va anar desenvolupant a través del temps (màscares rituals, expressives, màscares del personatge).

En la realització d'aquest taller et convidem a descobrir el llenguatge de la màscara. Aquesta et pot projectar a una profunda investigació, a connectar amb la teua pròpia energia i amb les teues emocions, ampliant la teua capacitat expressiva. La nostra proposta pot ser un territori en blanc en el qual investigar i donar-te l'oportunitat de desenvolupar un projecte de creació i investigació amb un llenguatge propi. Deixa't portar per ella!

Taller ArtQueología

Quaderns de cinema - "El teatre clàssic al cinema"

El número 16 de la nostra revista Quaderns de cinema porta per títol "El teatre clàssic al cinema". Ha estat coordinat pel director de la publicació, el catedràtic de la UA Juan Antonio Ríos Carratalá.

Quaderns de cinema - Teatre clàssic i cinema

Exposició Virtual. L'Alcúdia. Fundació Universitària d'Investigació Arqueològica.

La Fundació Universitària d'Investigació Arqueològica L'Alcudia es va crear en 1996 mitjançant un acord entre la Universitat d'Alacant, l'Ajuntament d'Elx i la família Ramos. Posteriorment s'hi va incorporar la Diputació Provincial d'Alacant.

La Fundació ha impulsat la modernització de les estructures del jaciment de l'Alcudia d'Elx, tant des del punt de vista administratiu com de les instal·lacions expositives i de la seua investigació. S'ha construït un Centre d'Interpretació, reformat l'antic Museu Monogràfic i dut a terme nous treballs arqueològics.

Exposició virtual

Greco Electro Llatí

Videoclips de teatre clàssic, a càrrec de l'Aula de Teatre de la UA.

Un lloc on conflueixen la música, l'actitud i l'èpica teatral. Un viatge per l'univers clàssic, a l'altura i la magnitud del viatge d'Enees. Avui no estem acompanyats de màscares i cors, sinó dels ritmes i melodies dels déus contemporanis, els drapaires i els reggaetoners .

Els alumnes de l'aula de teatre són els responsables de les rimes i els balls. Un xicotet aperitiu de la Gal·la Greco Electro Llatina 2021.

Prepareu-vos per a tombar els coliseus amb un èpic perreo. Les històries ja les sabeu, this is the remix.

Organitza

Patrocina