HUGO PRATT Y CORTO MALTÉS: ITINERARIOS CRUZADOS

Descriptor

Pocs autors han estat tan prop d'unir en un solament aquests tres conceptes: autor, vida i obra. est és el cas d'Hugo Pratt, a qui Umberto Ressò va definir com un dels grans artistes del segle XX, capaç de fer literatura amb el dibuix i dibuixar amb les paraules. Definint a grans trets l'obra de l'autor de Curt Maltès, es podria dir que va realitzar còmics que podria llegir el públic adolescent i ser gaudits al mateix temps per un professor universitari. i ho feia amb dibuixos d'una bellesa i tècnica narrativa exuberant, explicant al mateix temps histories cultes, però apassionants i entretingudes.

En 1967, abans de crear aqueixa joia de la historieta mundial en la qual s'ha convertit Curt Maltès, Hugo Pratt ja explicava en el seu haver-hi amb tot un món de viatges, aventures i filosofia després d'ell, i tot aqueix bagatge ho va utilitzar per a donar vida al marí que es convertiria en el seu alter ego. Curt recorre un món que s'enfonsa, jurant-se sempre que fa el millor, en ell hi ha subtilesa, ironia, i bellesa, mentre la seua mirada s'enfronta a escenaris tan distants com l'orinoco, les Guayanas o els remots arxipèlags d'Oceania. i sempre, de fons, una mirada que porta als seus lectors al mar, a un temps detingut entre la malenconia i la desesperació de ser herois en un món que està desapareixent. tot açò i molt més és Curt Maltès, la major creació i el testimoniatge vital d'un creador d'historietes que reflecteix l'aventura i el seu sentit lúdic, amb la barbàrie de la primera Guerra mundial com a teló de fons.

Les històries de Curt Maltès no es lligen per a passar l'estona. són una immersió total cap a l'abstracció dels seus llocs i amb uns personatges que oscil·len entre l'heroi i el bandit, depenent de qui els mire. per açò Curt Maltès no té lectors, sinó seguidors apassionats de les seues aventures. les seues vinyetes serveixen d'introducció, són l'espurna que fa saltar la cerca d'un recorregut que cadascú construeix per si mateix, amb les seues pròpies experiències, somnis i esperances.
Plasmar la concepció final d'Hugo Pratt sobre aquelles primeres dècades del segle XX és l'objectiu d'itineraris creuats, un projecte compost per una sèrie de jornades teòriques en les quals intervindran experts de reconegut prestigi, a més d'una exposició que recorre les aventures de Curt Maltès: còmics antics i estudis, així com reproduccions d'aquarel·les, dibuixos i vinyetes del marí de Malta. una mostra que ens farà sentir la màgia del novè art.

Peces

Característiques de l'obra
  • Panells de cartó ploma
Sistema de muntatge