• Servei de Cultura

CONTRA LES REGLES: LESBIANES, GAIS, TRANSEXUALES I BISEXUALES EN L'ESPORT.

Descriptor

Aquesta exposició no pretén ser exhaustiva, encara que sí vol ajudar a eliminar els tabús sobre la diversitat afectiu-sexual i de gènere en l'esport, alhora que crida l'atenció sobre les diferents formes de discriminació que es produeixen en l'esport contra persones LGTB o que se'ls pressuposa. Al mateix temps, aquesta exposició, desitja mostrar que l'esport ofereix al Col·lectiu LGTBI una possibilitat de viure les seues vides amb autoestima.

En l'expo, es visibiliza alguns noms que viuen obertament la seua condició sexual. Però alguns noms, entre centenars de milers d'esportistes que practiquen cada dia una o una altra modalitat esportiva en quasi qualsevol país del món, és una xifra molt reduïda. L'exposició tracta de contribuir a l'eliminació dels prejudicis que encara perviuen sobre l'homosexualitat en el món de l'esport. I, de pas, destaca i enumera les diferents formes de discriminació que es produeixen contra les persones lesbianes, gais, bisexuales i transexuales.

L'expo s'organitza en dos blocs:

Un bloc compost per 6 panells, cada panell amb un color de l'arc de San Martí i van des del panell de presentació (Roig) passant per la magnitud de la discriminació homòfoba i tránsfoba i l´evolució en els últims anys (Taronja), centrant en xifres i dades alguns dels últims estudis recents (Groc) parlant d'algunes curiositats del Col·lectiu LGTB i els esports (Verd) analitzant l'esport rei, el futbol i les accions més importants de l'última dècada (Blau) i finalitza el primer bloc llançant missatges sobre la visibilitat esportiva (Morat)

Finalment, l'exposició es tanca amb la biografia de 4 esportistes, LGTB, de diferents disciplines i nacionalitats, que serveixen per a fer visible que l'èxit esportiu no està renyit de cap manera amb l'orientació sexual o la identitat de gènere de les persones. I dos panells finals sobre referents amb valor i l'últim sobre les últimes notícies relacionades amb la diversitat i l'esport.

Peces
  • N. de peces: 12
Grandària
  • 12 panells 1 metre x 2 metres