40 visiones y versiones de Alicante y Provincia

Descriptor

Amb motiu del 40 aniversari de la Universitat d'Alacant, el Museu Comercial d'Alacant i la UA presenten la mostra "Quaranta visions i versions d'Alacant i província".

Els comissaris, Verónica Quiles i David Beltrá, han arreplegat la identitat alacantina a través d'una cuidada selecció de productes fabricats a Alacant i província, amb un recorregut pel paisatge industrial, patrimonial i per la geografia econòmica, que inclou peces (envasos, factures, accions, cartells publicitaris, etiquetes comercials, tarifes de preus i mostraris, etc.) amb les quals donar a conèixer les fites industrials i els salts evolutius de cada sector durant el passat segle XX. Durant l'Edat Contemporània i la seua pròpia Revolució Industrial, expliquen els organitzadors, van nàixer i es van assentar en la província empreses, famílies i marques amb un important desenvolupament i arrelament local, que avui dia perduren enclavades en poblacions especialitzades en productes Made in Alacant com a torrons, joguets, calçat, pedres naturals o productes turístics, a més de la pròpia Universitat d'Alacant, que juga un gran paper en el desenvolupament del nostre caràcter emprenedor. "La institució universitària, demostra ser el bressol del coneixement, tutela del talent i far del saber i bon fer", afirmen els comissaris.

El Museu Comercial d'Alacant

Aquest Museu visibiliza la història econòmica contemporània, Made in Costa Blanca, tenint un enfocament multidisciplinari amb suficient identitat, singularitat i rellevància per a convertir-ho en un museu d'àmbit provincial amb vocació plural, on interrelacionar-se amb el teixit productiu i la societat, vertebrant i cohesionant territori, la docència i la cultura empresarial, el turisme industrial i els clusters, la memòria i passat amb el present i futur. Un museu modern on conviu el pòsit de la història amb el coneixement més recent i la revolució digital que ens esdevé.

Peces
  • Nº de peces: 12 grups de panells. cada grup està compost per un panell de 140x90 cm i un altre de 50x90 cm separats 5 cm
Grandària
  • 12 panells 140 x 90 cm
  • 12 panells 50x90 cm

Empaquetat
  • Nº de paquets: 1 caixa de cartó
  • Grandària: 144 x 96 x 24 cm
  • Pes: 35 kg
Característiques de l'obra

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam sit amet cursus erat, at elementum dui. Duis bibendum dignissim gravida. Sigueu fermentum just quis sapien efficitur egestas. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos himenaeos. Sigueu eget lorem llig. Quisque eu venenatis just.

Sistema de muntatge
  • Panells de cartó ploma
Comissaris
  • Verónica Quiles