Aula de dansa Servei de Cultura

Ir a contenido Ir a Estudios, Gobernanza y organización
Logo UA
Realizar búsqueda
Menú
Serveis
Logo Servei de Cultura   Servei de Cultura
Servei de Cultura

Aula de dansa

 

L'Aula de Dansa de la UA inicia els seus primers passos en el curs 2015-16 i té com a objectiu essencial aproximar a la comunitat universitària la dansa i les seues variants, mitjançant la formació (tallers de diferents estils i tècniques), la promoció de muntatges i la participació en espectacles dirigits a tots els públics.

 

Gratuït / 3 crèdits ECTS per curs acadèmic

 El festí de les bésties

«Donada la quotidiana dualitat entre el racional i l'espiritual en la qual normalment vivim, aquesta peça parteix de l'exploració de l'inconscient, del salvatge de l'ésser humà, on es confronten les atraccions i les pors. Així, l'obra de dansa es va teixint entre les històries paral·leles de diferents personatges que s'enfronten a un viatge dionisíaco, on les normes socials i els tabús no existeixen. Això els permet deixar aflorar sentiments reprimits i incontrolables, deslligant la seua acció des del desig, l'amor, l'odi, la repressió o l'esperança».

Títol: EL FESTÍ DELS BÈSTIES

Direcció: Carlos Peñalver

Estrena 28 d'octubre de 2020.

Programa

 

 

         

 TRAILER EL FESTÍ DE LES BÈSTIES                                                        TRAILER DIA DE LA DANSA

Coordinació tècnica:
Pilar Fabregat
Tel: 965 90 35 79
s.cultura@ua.es

Dansa Contemporània.
Direcció: Carlos Peñalver

Notícies i activitat escènica en la UA 
Sol·licitar una actuació de l'Aula de Dansa

La Universitat d'Alacant ofereix a entitats públiques que estiguen interessades la possibilitat de sol·licitar una actuació de l'Aula de Dansa. Per a consultar les condicions de contractació pose's en contacte amb els nostres tècnics en les direccions anteriorment indicades.

Calendari de reserves de teatre, dansa i música 

 

Espectacles de l'Aula de Dansa

El festí de les besties- Disponible 2020/2021

El festín de las bestias 1 El festín de las bestias 2 El festín de las bestias 3

 «Donada la quotidiana dualitat entre el racional i l'espiritual en la qual normalment vivim, aquesta peça parteix de l'exploració de l'inconscient, del salvatge de l'ésser humà, on es confronten les atraccions i les pors. Així, l'obra de dansa es va teixint entre les històries paral·leles de diferents personatges que s'enfronten a un viatge dionisíaco, on les normes socials i els tabús no existeixen. Això els permet deixar aflorar sentiments reprimits i incontrolables, deslligant la seua acció des del desig, l'amor, l'odi, la repressió o l'esperança».

Segons el director, Carlos Peñalver, estem davant un espectacle que promet traslladar al públic assistent a una època barroca, a manera de "gran vals" de nobles en la cort. "És alguna cosa molt festivalero i elegant". Estan dansant els uns amb els altres i arriben a un punt de separar el racional per a anar-se més a l'espiritual, a la màxima plenitud, a la recerca de les sensacions. Hi ha salts, accions físiques entre ells, i un vestuari molt treballat. Senyorial però també atrevit, molt animal. "Un barroc molt contemporani".

Per a l'estrena es va comptar amb la participació especial de l'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant. La música original, creada per a aquest espectacle, és obra del compositor Marcel Noll.

Direcció: Carlos Peñalver Clima
Interpretació i coreografia:
Juanmi Gosálbez Ferrándiz
Esther Mondéjar Verdú
Laura Landaburu Javaloyes
Rosada Abolafia Hernández
Jose Salines Verdú
Alberto Fernández Botella
Rosa Ros Menárguez
Carlos Peñalver Climaco
Teresa Vidal Vilaplana
Sofia Pérez Jiménez
Vestuari: En col·laboració amb Rosa Ros
Escenografia: En col·laboració amb Rosa Ros, Pepe Ros i Finca la Jara
Il·luminació i so: Jordi Chicoy i Gorka Miguel Mora

 

Cementeri de flors 2019/20

CEMENTERI DE FLORS. "Un lloc per a arribar a una realitat etèria, on el món oníric s'apodera dels cossos que s'alliberen fins a marcir-se. Al final només queda la part eterna, l'ànima".


REPART:
Juan Miguel Gosálvez
Olivia Martínez
Lidia Lara
Sofía Pastor
Irene Rubio
Eva López
Isa Navarro
Teresa Vidal
América Esteban
Rosa Ros
Damián Corona
Elena Ludwig
Laura Motes

DIRECCIÓ: Carlos Peñalver

ASSISTÈNCIA ARTÍSTICA: Federica Fasano

DISSENY, IL·LUMINACIÓ I SO: Gorka Miguel

IL·LUMINACIÓ I SO: Equip tècnic UA (ETUA)

ESCENOGRAFIA: Servei jardineria UA

AGRAÏMENTS: Ane Ferreiro, Noelia García, Marta Climent, Olivia Martínez.

La última cena - 2017/18

 la última cena

 

"Cuando la bondad se enfrenta a la traición, cuando todos somos uno y uno somos todos, quizás sea la última vez que nos encontramos. Aquí el principio del fin... Aquí el principio del todo..."

REPARTO
  • Juan Miguel Gosálvez
  • Lidia Lara Tómas
  • Sofia Pastor
  • Inma Cifuentes
  • Claudia Cambra
  • Ana Maria Carpena
  • Malena San José
  • Olivia Martínez
  • Alicia Esteve
  • María Jesús Oporto
  • Diana Guijarro
  • Aldo Cusumano
  • Facundo Álvaro
  • Mar Baeza
  • Sergio Limiñana
  • Fanniviola Grajczár
  • Valery Espinoza
EQUIPO ARTÍSTICO Y TÉCNICO

Dirección artística: Carlos Peñalver

Asistencia artística: Lara Navarro

Asistencia espacial y escenográfica: Ane Ferreiro

Dossier en pdf

 

 

 

In Love - 2016/2017

DIRECCIÓN: INMA MANRESA

«In Love es describir y transmitir el amor como un espacio, una forma, un olor, un aspecto, un sonido, una sustancia alterable… como textura indefinida, líquida, fluida, grumosa, transparente, rígida y destructiva... el amor como recipiente, como cuerpo emocionado, cuerpo efervescente, cuerpo intermitente. Me encanta y me desencanta, estar lleno y estar vacío, nunca, siempre… te espero y me desespero mientras la sustancia se resbala, se derrama, se espesa o se seca, se mete por dentro en un instante pero no constante. Se siente, te miente, te lleva y te trae a la adicción de la emoción, adicción a la sensación indefinida del amor…

In Love parte del amor sin ser tratado de forma romántica o desde la estética poética a la que siempre nos suele llevar esta idea. Más que del amor, la obra parte del cuerpo, de la sensación y la emoción que puede producir el amor o desamor. In love trata de llevarnos a la fisicalidad de la sensación, pero desde el origen  más puro del amor, desde las sustancias químicas que recorren nuestro cuerpo, de lo que no se ve pero se siente e incluso no se comprende, del sentir y el transmitir sin buscar formas o estéticas que se adecúen a esa idea romántica del amor. Simplemente, In Love es una búsqueda, una experimentación y un fluir de sensaciones, de sustancias químicas, adicticas, tóxicas... que se disfrazan de una palabra llamada amor.»

Intérpretes: Samara Campaña, Diana Sanchez, Juanmi Gosálvez, Gabriel Hernández, Inés Rubio, María Navarro, Alba Oltra, Hel Valozic, Alba Richart, Facundo Álvaro Fdez., Elena Ludwig, Paula Mateos, Sara Gómez y Marta García.

Dirección y coreografía: Inma Manresa

Iluminación y sonido: Jordi Chicoy

Escenografía: Aldo Cusumano y Rosa Ros

Imagen: www.behance.net/gambin

Texto: Hel Valozic

 

Lapso - 2015/2016

DIRECCIÓN: INMA MANRESA

La subjetividad del tiempo, de su transcurso, de la espera, el momento, la distancia… Sentir que pasa el tiempo o que el tiempo pesa, que pesan los momentos, las vivencias, las emociones. Actuar ante el paso o la detención del tiempo, medir el tiempo con el cuerpo, con el movimiento, con el espacio y el pensamiento… Suposiciones y preguntas que congelan el ritmo continuo e inalterable del tiempo ¿cuánto dura la emoción de un gesto, el recuerdo de un espacio? ¿Dónde guardamos el tiempo? ¿Cuánto dura el sonido del viento?

INTÉRPRETES
Samara Campaña
Diana Guijarro
Mónica Arribas
Nereida Trellis
Aldo Cusumano
Maria González
Virginia Soledad Greco
Juan Miguel Gosálbez
Alba Richart
Elizabeth Medina
Sayil Johanson
Helena Valozic

DURACIÓN DE LA OBRA: 45 minutos
IMAGEN Y ESCENOGRAFÍA Aldo Cusumano y Juan Miguel Gosálbez
VESTUARIO Nereida Trellis
ILUMINACIÓN Jordi Chicoy

Dossier en pdf

 

In-habit 2014-2015

In-habit  és una obra creada pel Taller de Dansa Contemporània de la Universitat d'Alacant, que enguany ha tingut la col·laboració del nou taller de Coreografia i Posada en Escena que la UA ha oferit, tots dos dirigits per Inma Manresa.

Aquesta obra va començar a crear-se el passat mes d'octubre, amb el començament del taller, i ha sorgit de la investigació espacial i la recerca en diferents espais, públic, social, personal i íntim, a més de «la importància de l'espai en el llenguatge corporal, de conèixer els límits als quals podem arribar quan ens acostem o ens allunyem, la distància a l'hora de comunicar-nos, d'envair o no envair l'espai d'una persona i la seua relació amb el moviment i l'emoció», explica la professora i directora de l'obra, Inma Manresa.

En la posada en escena, l'espectacle compta amb la participació de vint intèrprets, els quals han treballat i s'han implicat notablement durant el curs. «La disciplina i la seua aportació a l'obra ha sigut fonamental per a poder dur a terme una peça de dansa contemporània recolzada per diverses disciplines artístiques, a més de la dansa, com la poesia, audiovisual i la performance», afegeix Manresa.