EL DERELICTE BOU FERRER, UN JACIMENT EXTRAODINARI

Descriptor

Esta exposició recull els resultats dels treballs de conservació, investigació i difusió desenvolupats al derelicte Bou Ferrer, la major nau mercant romana en excavació al Mediterrani, des de la seua troballa en 1999, i particularment des de l’inici de l’actual projecte co-dirigit per Carles de Juan i Franca Cibecchini, i promogut per la Direcció General de Cultura de la Generalitat Valenciana; la Universitat d’Alacant a través del Taller d’Imatge i l’Ajuntament de la Vila Joiosa a través de Vilamuseu. L’exposició es desenvolupa dins del conveni específic signat en 2013 entre l’Ajuntament de la Vila Joiosa i la Fundació General de la Universitat d’Alacant per a la difusió del patrimoni de la Vila Joiosa i el seu aprofitament com a recurs didàctic i d’investigació universitaris.

La Comunitat Valenciana, amb més de 500 Km. de costa,té un enorme potencial arqueològic subaquàtic, que és una riquesa cultural i un laboratori formatiu per a nous professionals i, amb les degudes precaucions, es pot convertir en un factor dinamitzador del turisme, com han demostrat les visites pilot de bussejadors esportius en setembre de 2013, la primera experiència d’aquest tipus que té lloc a l’Estat Espanyol.

Aquesta exposició és una oportunitat d’acostar a la comunitat universitària les múltiples facetes culturals i naturals que atresora un gran jaciment d’aquestes característiques, que interessen a diferents disciplines que s’imparteixen en el campus (arqueologia, biologia, ciències del mar, Història Antiga, imatge i so, filologia llatina, etc.). D’una manera amena i comprensible per a tots, l’exposició aborda temes com la construcció naval, la navegació, la possible causa i data de l’enfonsament, les espècies de peixos amb les quals es van fabricar les salses que contenien les àmfores, la metodologia d’excavació subaquàtica o l’origen del plom dels lingots imperials, entre altres. És, a més, una ocasió de revelar a estudiants i professors les aportacions clau de la pròpia Universitat d’Alacant al projecte.

Piezas
  • Nº de piezas: 10 paneles
Tamaño
  • 10 paneles 150 x 75 cm
Empaquetado
  • Nº de paquetes: 1 caja de cartón
  • Tamaño: 151 x 76 x 12 cm
  • Peso: 20 kg.
Características de la obra
  • Paneles de cartón pluma de 150 x 75 cm
Sistema de montaje
  • Paneles de cartón pluma don enganches detrás
Comisarios
  • Franca Cibecchini (codirectors del projecte científic)
  • Antonio Espinosa (Vilamuseu)
  • José Antonio Moya (Fundació General de la Universitat d’Alacant,UAFG)
  • Faust Ripoll (Director del Servei de Cultura, Universitat d’Alacant)
  • Consuelo Matamoros (Cap del Servei de Patrimoni Cultural, Generalitat Valenciana).
Prensa / webs
Lugares donde ha sido expuesta
  • El Campello. Abril del 2016.
  • MUA, Alicante. Del 23 de octubre al 23 de noviembre de 2013
  • Salones del Club Náutico de La Vila. Del 21 de diciembre de 2013 al 26 de enero de 2014.

Formulario de solicitud de exposiciones

Carretera San Vicente s/n
Alicante (Spain)